22.03.2010

Risotto z dynią curry i zielonym groszkiem

Podczas jesiennego sezonu na dynie jakoś nie miałam do niej szczęścia.  A teraz jakby to się odmieniło.  Ostatnio wpadłam tylko do sklepu po mąkę do chleba a tam na samym wejściu uśmiechały się do mnie dynie Hokkaido.  Przecież nie mogłam ich tam zostawić.  Za 5 zł za kilogram przyniosłam jedną do domu.  Leżała ponad tydzień bo nie mogłam się zdecydować co z nią zrobić.  Jednak kiedy zobaczyłam zdjęcia Gosi, wiedziałam, że to to.  Nie pomyliłam się.  Danie nie dość, że w wiosennych kolorach to jeszcze przepyszne.  Dziękuję bardzo Małgosiu za wyszperanie tego przepisu.




porcja na 2 osoby


  • ok. 300 g dyni pokrojonej w grubą kostkę (polecam odmianę Hokkaido)
  • ½ łyżeczki garam masala
  • ¼ łyżeczki zmiażdżonych ziarenek kardamonu
  • 2 łyżeczki curry
  • 1 łyżka oliwy


Piekarnik rozgrzać do temp. 180 st.C.
Do miski wsypać wszystkie przyprawy i oliwę. Wymieszać. Dynię – wydrążoną, obraną ze skórki i pokrojoną w sporą kostkę – wrzucić do miski z przyprawami. Obtoczyć dokładnie, tak by kawałki dyni pokryły się miksturą. Rozłożyć na blasze na papierze do pieczenia pojedynczą warstwą. Piec ok. 15 minut, aż dynia stanie się miękka.


  • 2 łyżki masła
  • 1 niewielka cebulka lub 2 szalotki
  • 1 szkl. ryżu arborio (uprzednio dobrze opłukanego pod bieżącą wodą)
  • ok. 100 ml białego wytrawnego wina
  • ok. 400 ml gorącego wywaru warzywnego lub drobiowego
  • ok. ¼ szkl. zielonego groszku (może być mrożony)


Cebulkę obrać, drobno posiekać. W garnku rozgrzać masło. Smażyć cebulkę, aż się zeszkli. Wrzucić arborio – mieszając chwilę smażyć. Wlać do garnka białe wino. Gdy płyn zostanie wchłonięty przez ryż, dolewać stopniowo po jednej chochelce wywaru, za każdym razem czekając, aż cały zostanie wchłonięty. Gdy ryż będzie już niemal miękki – wraz z ostatnią chochelką wywaru - wrzucić zielony groszek. Na chwilę przed zdjęciem z ognia – dodać upieczoną dynię. Wymieszać. Podawać natychmiast.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...