22.02.2014

Sos pieczarkowy z makaronem

Czasami z lenistwa powstają bardzo smaczne dania.  Nie miałam ani pomysłu, ani ochoty na robienie obiadu.  Nawet na przygotowanie sosu pomidorowego jakoś nie miałam weny.  W lodówce leżały pieczarki, więc postanowiłam je zużyć.  Już podczas krojenia zupełnie mi się odechciało.  Przecież otworzenie puszki pomidorów zajmuje mniej czasu, prawda?  Jednak skoro już zaczęłam, to postanowiłam dokończyć.  Okazało się, że tak banalne danie bardzo posmakowało chłopakom. Cała porcja zniknęła bardzo szybko. 



Składniki:
  • 1/2 kg pieczarek
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • ok 200 - 250 ml śmietany (użyłam 12%)
  • kawałek masła


Wykonanie:

Pieczarki pokroić.  Na maśle zeszklić posiekaną cebulkę.  Dodać pieczarki i smażyć tak, aby pieczarki pozostały jeszcze w miarę jędrne.  Pod koniec smażenia dodać przeciśnięty czosnek i posiekaną natkę pietruszki.  Doprawić solą i pieprzem.  Śmietanę wymieszać dokładnie z mąką ziemniaczaną.  Dodać do niej sok spod pieczarek i wymieszać. Wlać śmietanę na patelnię z pieczarkami i dobrze wymieszać.  Pogotować razem przez chwilę.  Ewentualnie doprawić sos do smaku.  Ja podałam ten sos z makaronem, ale pasuję on też do kopytek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...