26.10.2014

Makaron z sosem cukiniowym

Jakiś czas temu przywiozłam ze wsi ostatnie cukinie.  Kilka malutkich sztuk.  Potem koleżanka opowiedziała mi o cukiniowych kieszonkach z fetą.  Kupiłam więc fetę.  Nie mogłam się jednak zebrać do zrobienia kieszonek.  Jednak na Światowy Dzień Makaronu (25.10)  przygotowałam obiad, który był połączeniem tych smaków.  Makaron w sosie cukiniowym z fetą. 



Składniki:
  • 200-300 g makaronu
  • ok. 500 g cukinii
  • 100-150 g fety
  • 1 cebula
  • 1 - 2 ząbki czosnku
  • tymianek
  • oliwki (opcjonalnie)


Wykonanie:
Makaron gotujemy al dente.  W międzyczasie na patelni rozgrzewamy olej i szklimy posiekaną cebulę.  Dodajemy obraną i pokrojoną na kawałki cukinię oraz przeciśnięty przez praskę czosnek.  Podsmażamy przez kilka minut, aż cukinia zmięknie.  Podduszoną cukinię miksujemy na gładką masę.  Przekładamy ponownie na patelnię i dodajemy pokruszoną fetę.  Chwilę razem podsmażamy tak, aby feta dokładnie połączyła się z cukinią.  Doprawiamy tymiankiem i ewentualnie dodajemy oliwki.  Sos mieszamy z makaronem i podajemy natychmiast.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...