13.04.2015

Mleko owsiane

Ostatnio piję coraz więcej koktajli, zarówno tych zielonych, jak i w innych kolorach. Dlatego też postanowiłam przygotowywać do nich mleko owsiane. Po pierwsze, żeby były zdrowsze, po drugie bardziej sycące. Skorzystałam z przepisu Gosi. Dokonałam jednak pewnych małych modyfikacji. Ponieważ moje mleko używane jest tylko do koktajli, nie odcedzam go po zmiksowaniu. Na zdjęciu jednak widać porcję odcedzoną. Dodatkowo, jeżeli chcecie, można mleko posłodzić daktylami.  Mleko idealnie sprawdza się jako moje drugie śniadanie. To prawie jak porcja owsianki na zimno z ulubionymi dodatkami.



Składniki (na ok. 1 litr)
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 4 szklanki wody (zimnej, przefiltrowanej)
  • 5 - 8 suszonych daktyli bez pestek (opcjonalnie)


Wykonanie:
Szklankę płatków owsianych zalać wodą i odstawić na noc.  (Jeżeli chcecie uzyskać mleko słodkie, dodajemy też do płatków wypestkowane daktyle).  Rano dolać pozostałe 3 szklanki wody i zmiksować całość. Powstałe „mleko” przecedzić przez gazę, lub jeżeli używacie go do koktajli można zostawić takie z otrębami. Jest wtedy bardziej sycące. Mleko rozwarstwia się po pewnym czasie, ale wystarczy wstrząsnąć butelką. Mleko przechowywać w lodówce do 1 – 2 dni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...