7.12.2015

Dorsz w razowej panierce

Staram się na piątkowy obiad przygotowywać rybę.  Nie zawsze mi się to udaje, ale ostatnio dostałam książkę "Ryby są super" z Kuchni Lidla i pomyślałam, że piątkowy obiad to doskonała okazja na wypróbowanie przepisu.  Na pierwszy ogień poszedł dorsz w razowej panierce.  W książce jest on podany z sałatką z brokułów i paprykową salsą, ale u mnie był w towarzystwie pieczonym ziemniaczków w tymianku (klik) i kapusty.  Polecam i na pewno wypróbuję kolejne przepisy.




Składniki:
Panierka:
  • 50 g wysuszonych kawałków chleba razowego (u mnie 2 kromki tego)
  • 1 pęczek natki pietruszki (dałam 3 łyżki siekanej, mrożonej)

Dorsz:
  • 600 g filetów dorsza
  • biały mielony pieprz
  • sól
  • 2 łyżki musztardy chrzanowej
  • olej do smażenia
  • masło



Wykonanie:

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.  Włożyć kawałki chleba i podpiekać, aż będzie suchy.  Zmiksować blenderem.  Dodać natkę i wymieszać.
Filety umyć i osuszyć.  Oprószyć od strony skóry pieprzem i solą.  Posmarować musztardą i obtoczyć w panierce.  Na patelni położyć kawałek papieru pergaminowego.  Wlać odrobinę oleju i rozgrzać.  Na rozgrzany olej położyć dorsza i smażyć z każdej strony.  Pod koniec smażenia dodać odrobinę masła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...