22.11.2014

Szarlotka z budyniem (siostry Anastazji)

Od dawna chodziła za mną szarlotka z budyniem. Postanowiłam skorzystać  z przepisu Siostry Anastazji.  W oryginale masa budyniowa była zrobiona z gotowego budyniu.  Ja jednak wykorzystałam przepis z innego ciasta i przygotowałam swój własny.  Szarlotka wyszła obłędna.  Trzeba tylko poczekać żeby chwilę przestygła, zanim zaczniemy ją kroić.  Ja do zdjęć tego nie zrobiłam, bo chciałam złapać ostatnie promienie słońca. Dlatego kawałki ciasta nie trzymają ładnie formy. (edit.  Podmieniam pierwsze zdjęcie.  Tym razem krojona na zimno)



Składniki:
  • 250 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 3 żółtka
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki cukru waniliowego (domowego)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 500 g mąki

Masa budyniowa:
  • 2 żółtka
  • 1 jajko
  • 2,5 łyżki mąki pszennej
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżki cukru waniliowego domowego

  • 6 jabłek
  • 2 łyżki kaszy manny


Wykonanie:
Formę 23x38 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Mąkę przesiać z proszkiem i posiekać z masłem.  Dodać żółtka, cukier i ponownie posiekać.   Dodać śmietanę i szybko zagnieść ciasto.  Można też wyrobić kruche ciasto w robocie.  Gotowe ciasto podzielić na 2 równe części.  Każdą rozwałkować na wymiary blachy.  Jeden płat położyć w przygotowanej blaszce.
Jabłka obrać i pokroić na ósemki, a każdy kawałek jeszcze na pół.  Wymieszać jabłka z kaszą. Wyłożyć na przygotowany płat ciasta.
2,5 szklanki mleka zagotować.  Pół szklanki mleka wymieszać w miseczce z mąkami i żółtkami.  Następnie dodać cukier i ponownie wymieszać.  Wlać do gotującego się mleka i gotować na niewielkim ogniu cały czas mieszając.  Kiedy budyń zgęstnieje,  zdjąć z ognia.  Gorącym budyniem zalać równomiernie jabłka.  Na Wierzchu rozłożyć drugi płat ciasta. Nakłuć widelcem.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec przez około 20 - 35 minut.  (Piekłam przez 30, a potem dopiekałam na dolnej grzałce przez dodatkowe 5 minut).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...