13.02.2010

Babeczki z lukrem

Dzisiaj trochę kiczu.  Nie planowałam specjalnych wypieków na walentynki, ale Jola mnie zmobilizowała.  Przejrzałam moje książki i doszłam do wniosku, że Babeczki z lukrem Nigelli Lawson z książki "Nigella gryzie" są doskonałe na tę okazję.
Zabawa była przednia podczas dekorowania.  Sypaliśmy cukrem i kakao po całym stole, dzieciaki wybierały wzorki do dekoracji.  A na koniec córcia stwierdziła "Jakie one są słodkie".  Babeczki zniknęły w tempie strasznym. 




Składniki:


  • 125 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125 g bardzo miękkiego masła
  • 125 g cukru
  • 2 jajka
  • 1-2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • kilka łyżek pełnotłustego mleka (dałam 3)
  • (ewentualnie 1 łyżka kakao)



Wykonanie:

Rozgrzać piekarnik do 200 stopni.

W misce dokładnie zmiksować wszystkie składniki z wyjątkiem mleka. Wlać mleko i dalej miksować aż do uzyskania gładkiego ciasta. Do formy na muffinki włożyć papilotki i do każdego otworu włożyć po tyle samo ciasta (mniej więcej do połowy otworów). Ja nalałam ciasto do połowy foremek a następnie dodałam 1 łyżkę kakao do reszty ciasta i wymieszałam. Resztę babeczkę zrobiłam o smaku czekoladowym.

Babeczki piec 15-20 minut (do suchego patyczka) i wystudzić na kratce. Ostrym nożem wyrównać górne części babeczek.


Składniki na lukier


  • ok. 350 g przesianego cukru pudru
  • barwnik spożywczy
  • 1 - 2 łyżki gorącej wody



Wymieszać cukier z wodą, dodając ją bardzo powoli. Ja robiłam lukier w 3 kolorach, zamiast barwników używałam: do czarnego lukru używałam cukru pudru z dodatkiem kakao, a do różowego zamiast wody użyłam soku z malin.

Gotowym lukrem posmarować babeczki i udekorować według uznania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...