27.02.2009

Ekstrakt waniliowy

Przepis ten chodził za mną od dłuższego czasu.  W końcu, gdzie się nie rozejrzeć tam trzeba dodać esencję waniliową.  A takiej w sklepach prawie nie ma, a jak już jest to cena zwala z nóg.  Więc jak zobaczyłam przepis u Nougatine83 nie mogłam się powstrzymać.  Zrobiłam od razu pół litra. Zobaczymy tylko co z tego wyjdzie.



Składniki:


  • wódka
  • laska wanilii


Wykonanie:

na każde 100 ml wódki potrzebna jest 1 laska wanilii. Wanilię przecinamy na pół, wyłuskujemy ziarenka i laski wkładamy do szczelnej butelki lub słoika (ja wyszperałam w rodzinnych barkach butelkę po miodzie pitnym, bo gdzieś wyczytałam, że najlepiej robić to w ciemnym naczyniu). Do naczynia wlewamy wódkę i czekamy. Niestety długo - 3 do 6 miesięcy. Chociaż podobno można już po miesiącu używać. Od czasu do czasu należy potrząsać butelkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...