7.03.2009

Zdrowe żytnie bułeczki

Przepis znalazłam u iis111 Bardzo mi się spodobał. Ale oczywiście nie byłabym sobą gdybym czegoś nie pomieszała.  Nie pamiętałam w jakim kształcie były bułeczki, no i zmieniłam mąkę.  Bułeczki robiłam 2 razy. Za pierwszym miały kształt kotletów mielonych bo nic a nic nie wyrosły i źle je uformowałam (ale smak i tak rewelacja), za drugim wymieszałam 2 mąki, zmieniłam kształt i było super.  Bułeczki doskonałe do mrożenia i rozmrażają się szybciutko, więc wyjmowałam sobie po jednej z zamrażarki :)



Składniki:


  • 1 szkl. wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 45 dag pełnoziarnistej mąki chlebowej (ja dałam pół na pół żytniej i pszennej razowej)
  • 2.5 łyżeczki drożdży suszonych
  • 1.5 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru


Wykonanie:

Wszystkie składniki wymieszać. Ciasto wyrabiać do momentu, aż będzie gładkie i elastyczne. W razie potrzeby dodać trochę mąki badź wody. Podzielić na 6 kulek i zostawić na 20 - 30 minut przykryte naoliwioną folią. Następnie każdą kulkę rozwałkować i uformować podłużne bułeczki.(jak widać to pominęłam) Bułki układać na lekko natłuszczonej blasze w dość dużych odstępach. Zostawić przykryte do wyrośnięcia na 1-1.5 godziny w ciepłym miejscu. Bułeczki przed pieczeniem lekko spryskać wodą (ja do tego posypałam słonecznikiem). Piec ok. 20 minut w temp.220 st.C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...