6.10.2012

Lody razy cztery


Postanowiłam zrobić coś na przekór temu co za oknami.   Kiedy jednak lody robiłam, pogoda była wprost stworzona do deserów na zimno - 18 stopni w październiku, czy może być lepiej?  To moje pierwsze lody z jajkami. Rewelacją dla mnie było ubijanie jajek w 70 stopniach i zero obawy, że się zwarzą. A lody?  Przepyszne.  Zrobiłam wszystkie smaki jakie zaproponowaliście pod notką konkursową i przyznam, że nie wiem, które są najlepsze.  Wykorzystałam jedną bazę (śmietankową), do której dodałam pozostałe trzy smaki.





Składniki:

  • Cukier - 120 g
  • Jaja - 4 szt.
  • Śmietanka 30% - 1/2 l (dobrze schłodzona)

  • czekolada mleczna
  • orzechy laskowe
  • orzechy włoskie
  • laska wanilii
  • rodzynki
  • daktyle
Wykonanie:
Do naczynia wsypać cukier i zemleć - obroty 10, czas 15 s, przesypać.
Założyć mieszadełko; białka wlać do naczynia miksującego, ubić pianę - obroty 3, czas 3 min.
Po tym czasie ubić białka na gorąco - obroty 3, temp. 70°C, czas 3 min., ubite białka przełożyć i wychłodzić
Do naczynia miksującego włożyć żółtka, cukier puder i ubijać za pomocą mieszadełka - obroty 3, temp. 70°C, czas 3 min., następnie przełożyć do innego naczynia i schłodzić
Do czystego i schłodzonego naczynia założyć ponownie mieszadełko i wlać zimną śmietankę, ubijać - obroty 4, czas 3 min.
Do ubitej śmietany dodać białka i żółtka, wymieszać - obroty 3, czas 20 s.

Podzielić na 4 części.

Smak śmietankowy - bez dodatków, po prostu wkładamy w pojemniku do zamrażarki na minimum 4 godziny
Smak waniliowy - dodajemy ziarenka z laski wanilii (do tej ilości dałam ziarenka z 1/2 laski)
Smak orzechowy z kawałkami czekolady - dodałam kilka posiekanych kostek czekolady oraz garść posiekanych  orzechów włoskich i laskowych
Smak bakaliowy - dodałam posiekane orzechy (jak wyżej) oraz posiekane rodzynki i daktyle
Wstawić do zamrażarki na minimum 4 godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...