2.10.2012

Placek drożdżowy ze śliwkami i kruszonką



W lodówce leżały śliwki i pomyślałam, że tym razem można zrobić coś innego niż kruszonkę.  Przejrzałam książki kucharskie i stanęło na przepisie Nigelli z Jak być domową boginią.  Przyznam, że ciasto rewelacyjne.  Zniknęło szybko, za szybko (pomimo tego, że przypaliłam spód).






Składniki:
  • 3,5 g drożdży instant
  • 350 g mąki pszennej chlebowej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 200 ml letniego mleka
  • 1 średnie jajko
  • 20 g miękkiego masła



wypełnienie:
  • 500 g śliwek bez pestek (dałam prawie 600 g)
  • 3 łyżki cukru demerara

kruszonka:
  • 140 g mąki pszennej
  • 100 g cukru muscovado
  • 110 g masła
  • 200 g orzechów włoskich lub pekanów (ja użyłam nerkowców)





Wykonanie:
Blachę o wymiarach 32x24 cm wykładamy papierem do pieczenia i odstawiamy.
Mąkę, drożdże, sól i cukier mieszamy w misce.  Dodajemy letnie mleko, jajko i miękkie masło.  Wyrabiamy aż ciasto będzie miękkie i klejące.  Przekładamy na blat i wyrabiamy 10 minut (lub 5 minut w robocie).  W razie potrzeby dodajemy mąki (ja dodałam 2 - 3 łyżki).  Przykrywamy ciasto i odstawiamy na godzinę wyrośnięcia.
Śliwki przekrojone i pozbawione pestek mieszamy z cukrem.  Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni. 
Szykujemy kruszonkę.  W misce mieszamy mąkę z cukrem, dodajemy masło i wyrabiamy palcami, aż powstaną grudki. Dodajemy posiekane orzechy i mieszamy.
Ciasto odgazowujemy (uderzamy pięścią) i rozciągamy na wymiar blachy.  Na ciasto wykładamy przygotowane wcześniej śliwki.  Kładziemy je skórką do dołu.  Owoce posypujemy kruszonką i pieczemy 30 - 35 minut. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...