5.04.2014

Ciasteczka pieguski

Od dawna moje dzieci proszą o tego typu ciasteczka.  Kiedyś robiłam je dosyć często, ostatnio jednak jakoś je omijam.  Tym razem jednak przygotowałam i okazało się, że puszka szybko była pusta.  Kupiłam już kolejne groszki czekoladowe, więc pewnie niedługo znowu u nas zagoszczą.  Ciasteczka przygotowałam według przepisu Yammie's Noshery.



Składniki:
  • 115 g masła w temperaturze pokojowej
  • 120 g cukru trzcinowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 250 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 80 g groszków czekoladowych


Wykonanie:
Masłu utrzeć z cukrem.  Dodawać jajko i wanilię i wymieszać ponownie, aż masa będzie gładka.  Do utartej masy dodać mąkę, sól i proszek.  Wymieszać, aż całość się połączy.  Dodać groszki czekoladowe i wymieszać.  Ciasto uformować w kulę, zawinąć w folię i schłodzić w lodówce. 
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.  2 blachy wyłożyć papierem do pieczenia.  Z ciasto odrywać po kawałku i formować kulki wielkości orzecha włoskiego.  Każdą kulkę spłaszczyć na blasze.  Kłaść je w odstępach, bo ciasteczka urosną.  Piec około 10 - 13 minut na złoty kolor.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...