5.06.2014

Tarta truskawkowa z kremem waniliowym

Od dawna marzyła mi się taka tarta.  Z kremem patissiere, dużą ilością truskawek i mocno wyczuwalną wanilią.  Dlatego postanowiłam, że zrobię ją zamiast tortu urodzinowego dla mojego syna.  Okazało się, że to był trafny wybór.  Tarta zniknęła niemal natychmiast. A solenizantowi smakowała chyba najbardziej.  Najlepszego synku.
Krem na podstawie przepisu z Delicious Magazine.




Składniki (na formę 23 - 24 cm):
  • Kruche ciasto (u mnie z przepisu M. Roux)*
  • ok. 500 g truskawek
  • 350 ml mleka (3,2%)
  • 1 laska wanilii
  • 4 duże żółtka
  • 100 g drobnego cukru (u mnie trzcinowy)
  • 25 g mąki
  • skórka starta z 1 cytryny (ja dałam z 1 limonki)



Wykonanie:
Schłodzone przez około 20 - 30 minut ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim posmarowaną masłem formę do tarty (dno i boki).  Dół nakłuwamy widelcem.  Na ciasto kładziemy folię i wysypujemy na nią groch.  Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 15 minut.  Zdejmujemy folię z grochem i ciasto ponownie wkładamy do piekarnika.  Pieczemy przez 10 - 15 minut, aż będzie ładnie upieczone.  Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do całkowitego przestudzenia.
Przygotowujemy krem.  Laskę wanilii przekrawamy na pół i wkładamy do garnka z mlekiem.  Zagotowujemy i odstawiamy do lekkiego przestudzenia.  Żółtka ubijamy z cukrem przez około 10 minut.  Mają zdecydowanie zwiększyć objętość i stać się puszyste.  Dosypujemy mąkę i skórkę limonki i przez chwilę nadal ubijamy.  Zmniejszamy prędkość miksera. Stopniowo dolewamy ciepłe mleko nie przerywając ubijania (wcześniej wyjmujemy laskę wanilii, ale jej nie wyrzucamy).  Gotową masę przelewamy do czystego garnka i podgrzewamy cały czas mieszając.  Gotujemy aż krem zgęstnieje.  Wrzucamy ponownie laskę wanilii i zdejmujemy garnek z kremem z ognia.  Przykrywamy po powierzchni kremu folią spożywczą i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.  Krem i ciasto możemy przygotować dzień wcześniej.
Z wystudzonego kremu wyjmujemy laskę wanilii.  Krem przekładamy na upieczone ciasto i wyrównujemy.  Truskawki kroimy w plastry i układamy na kremie.  Możemy udekorować miętą i posypać delikatnie cukrem pudrem.


* ciasta z tego przepisu jest trochę za dużo na tartę o tej średnicy.  Ja jednak robię z całości, a resztę zamrażam.  Z 2 lub 3 resztek wychodzi mi potem kolejna, cała tarta.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...