8.11.2014

Pieczona pierś z kurczaka w panierce

Bardzo lubię kurczaka marynowanego w jogurcie, kiedy zobaczyłam przepis  na Pinch of Yum, postanowiłam go przygotować.  Oczywiście nie miałam kilku składników, więc dokonałam dość istotnych modyfikacji.  Kurczak wyszedł smaczny, chociaż spodziewałam się po nim nieco bardziej chrupiącej skórki. Podejrzewam, że to wina dość gęstego sosu (masło orzechowe zagęściło sos).



Składniki:
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • pół szklanki bułki tartej
  • 2 - 3 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżka oliwy
  • pieprz

Sos:
  • 3 ząbki czosnku
  • kawałek imbiru
  • ¾ szklanki sosu sojowego
  • ½ szklanki wody
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 2 łyżki miodu

Wykonanie:
Pierś z kurczaka umyć, osuszyć i podzielić na części.  Jeżeli pierś jest duża (moja była) przekroić na pół, aby kotlety były cieńsze.  Mięso włożyć do miski z jogurtem i dokładnie wymieszać.  Odstawić na około 30 minut do zamarynowania.
Bułkę tartą, mąkę kukurydzianą, pieprz i oliwę dokładnie wymieszać (całość ma wyglądać jak mokry piasek).  Wyjmować po kawałki kurczaka z jogurtu i pozwolić, aż jogurt ocieknie.  Panierować dokładnie w bułce z mąką.  Układać w naczyniu do pieczenia (najlepiej z kratką, ale nie jest to konieczne).  Tak przygotowane kawałki kurczaka wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni.  Piec przez 10 minut, a następnie odwrócić każdy kawałek na drugą stronę i piec znowu przez 10 minut.  
W międzyczasie przygotować sos.  Czosnek rozgnieść, imbir zetrzeć na tarce.  Wymieszać dokładnie wszystkie składniki (można użyć blendera).  Upieczonego kurczaka maczać w sosie i wstawić znowu do piekarnika na około 5 - 10 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...