7.10.2015

Wegańskie Banoffee Pie - bez cukru i mąki

To ciasto zrobiłam dla moich chłopaków z okazji ich święta.  Przygotowuje się je banalnie, nie wymaga pieczenia, a smakuje rewelacyjnie.  Moim zdaniem lepiej niż oryginalna wersja, która jest zdecydowanie za słodka.  Przepis pochodzi od erVegan.



Składniki:
spód:
  • 1 ½ – 2 szklanki orzechów (dałam włoskie, laskowe i migdały)
  • 10 – 15 sztuk namoczonych daktyli * (dałam 15 sztuk )
  • szczypta soli i odrobina wody
masa kajmakowa:
  • 2 szklanki daktyli *
  • 1 spora łyżka masła orzechowego
  • 3-4 banany (plus odrobina soku z cytryny)
  • woda po moczeniu daktyli
krem:
  • 1 duża puszka tłustego mleka kokosowego, schłodzonego przez całą noc
  • 1- 2 łyżki soku z cytryny
  • kakao do posypania



Wykonanie:
 Daktyle zalać wrzątkiem i odstawić na około 10 - 15 minut.   Orzechy zmiksować dość drobno. Dodać 15 sztuk namoczonych daktyli i ponownie razem zmiksować.  Dodać łyżkę - dwie wody z moczenia daktyli tak, żeby masa dała się formować. 
Formę 18 cm wyłożyć folią. Zmiksowaną orzechowo - daktylową masę wyłożyć na dno i boki formy i ugnieść. Formę wstawić do lodówki do schłodzenia. 
Pozostałe daktyle wyjąć z wody (wody nie wylewać) i zmiksować z masłem orzechowym dodając stopniowo wodę z moczenia daktyli (ja dodałam kilka łyżek).   Konsystencja ma być o kremowej konsystencji.
Z lodówki wyjąć schłodzony spód.  Wyłożyć na spód pokrojone i skropione sokiem z cytryny banany.  Na banany wyłożyć masę daktylową (kajmak).  Ponownie wstawić blachę do lodówki.
Tłustą część mleka kokosowego (bez wody, schłodzonego przez całą noc) przełożyć do misy robota.  Ubijać przez kilka minut dodając stopniowo sok z cytryny (w oryginale jest mowa o soku z całej cytryny, ja dałam sok z 2 - 3 łyżek i moim zdaniem to i tak za dużo).  Ubitą śmietankę wyłożyć na masę kajmakową.  Posypać kakao i odstawić na około godzinę do lodówki.

* łącznie użyłam około 400 - 450 g daktyli


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...