9.08.2010

Mielone w stylu Tajskim

Miało mnie nie być przez 2 tygodnie, a tu niespodzianka.  Na miejscu jest internet.  Korzystam z okazji i pokażę dania, które robiłam jeszcze w domu a nie zdążyłam opublikować.  Pozdrawiam serdecznie ze słonecznych Węgier.
Robiłam to danie już kilka razy i za każdym jesteśmy zachwyceni.  Polecam bo smaczne i bardzo szybkie w przygotowaniu.


Składniki:


  • 250 g ryżu długoziarnistego
  • 1 łyżka oleju
  • 1 cebula, posiekana
  • 1 ząbek czosnku, posiekany
  • 1 czerwona papryka, posiekana (ja nie dałam)
  • 450 g mielonego mięsa z indyka 
  • 1/2 łyżeczki chilli
  • 175 ml bulionu
  • 2 łyżeczki mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki ciemnego sosu sojowego
  • garść liści bazylii, plus więcej do przybrania
  • sól, pieprz



Wykonanie:

Ugotować ryż we wrzątku przez około 15 minut.

W międzyczasie podgrzać olej w garnku, usmażyć cebulę przez 3-4 minuty aż się zezłoci. Wmieszać czosnek, paprykę i smażyć kolejne 4 minuty. Następnie dodać mielone, chili i podsmażyć przez 2-3 minuty aż mięso zbrązowieje. Wlać bulion, zagotować i dusić przez 5 minut.

Mąkę kukurydzianą rozmieszać z 1 łyżką wody i sosem sojowym, aż będzie gładka. Dodać do garnka i mieszać aż sos zgęstnieje. Doprawić do smaku i dodać liście bazylii. Odcedzić ryż, wyłożyć na talerze. Na wierzch wyłożyć mięso i posypać liśćmi bazylii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...