23.08.2010

Mrożone mleko waniliowo-kawowe

W upały nie mam nawet ochoty na popołudniową gorącą kawę.  A to rozwiązanie posmakowało nam wszystkim, nawet mój teść, wielbiciel kawy po turecku, rozsmakował się w zimnej wersji.



Składniki (na 4 porcje):


  • 3 filiżanki mocnej kawy, schłodzone
  • 1 filiżanka mleka
  • 2 łyżki słodziku (dałam cukier)
  • kostki lodu
  • ½ filiżanki ubitej śmietanki (w oryginale odtłuszczonej)
  • szczypta cynamonu do posypania (ja dodałam pół łyżeczki do kawy)
  • 4 laski cynamonu (do przybrania)
  • (w oryginalnym przepisie w liście składników brak mowy o wanilii, ale myślę, że można dodać ziarenka z 1 laski lub 1 łyżeczkę ekstraktu z wanilii.)


Wykonanie:

Połączyć kawę, mleko, wanilię, słodzik (ja dodałam cukier do jeszcze ciepłej kawy) + ja dodatkowo dodałam cynamon. Napełnić 4 szklanki lodem (zapomniałam). Nalać kawę . Na wierzch nałożyć po 2 łyżki śmietanki. Delikatnie wymieszać, tak aby część śmietanki wymieszała się z kawą. Posypać szczyptą cynamonu i włożyć do każdej filiżanki po lasce cynamonu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...