28.01.2010

Grillowana pierś kurczaka z imbirem

Przepis na to niby zwykłe danie pochodzi z książki "Kuchnia z bukietem przypraw".  Niewielki dodatek egzotycznych przypraw, sprawił, że zwykły kurczak miał niezwykły smak.  Autor poleca podawać pierś z grillowanym porem, a dokładniej jego białą częścią.  Jednak ja podawałam z sałatką z czerwonej papryki, owoców i kminu rzymskiego, również z tej książki.





Składniki:


  • 800 g piersi kurczaka
  • sok z 1/2 cytryny
  • kawałek imbiru długości 2.5 cm
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżeczki cukru
  • 3 łyżki sake lub wytrawnego sherry (opcjonalnie)



Wykonanie:

Imbir utrzeć na tarce do sera. Wymieszać w dużej misce z sosem sojowym, alkoholem (jeśli używamy), cukrem i sokiem z cytryny.

Dodać piersi i marynować 3-4 godziny w lodówce (ja robiłam wieczorem i marynowały się przez noc i pół dnia), od czasu do czasu mieszając. W piekarniku na gorącym grillu piec mięso 5 minut z każdej strony, uważając, żeby nie wysuszyć (ja nie piekłam tylko smażyłam bez tłuszczu na patelni grillowej). Podawać ciepłe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...