28.03.2010

Owsiany chlebek bananowy

Odkąd zobaczyłam go u Truskawkowej Ani, chodził za mną non stop.  Więc w niedzielne przedświąteczne południe zabrałam się za pieczenie.  Za radą Ani użyłam 2 jajek zamiast 1 jajka i 2 białek, jak w oryginalnym przepisie.  Poszłam też odrobinę dalej jeśli chodzi i "zdrowotność" tego ciacha użyłam częściowo mąki razowej i dodałam kardamon.  Efekt wyśmienity.  Już wiem co często będę teraz zabierać na 2 śniadanie do pracy.




Składniki:


  • 1 1/4 filiżanki zwykłej mąki (dałam 1 filiżankę zwykłej i 1/4 filiżanki pszennej razowej)
  • 1/2 filiżanki brązowego cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • 3 łyżeczki oleju słonecznikowego
  • 2 jajka
  • 3 duże dojrzałe banany
  • 1 filiżanka płatków owsianych


Wykonanie:


W dużej misce mieszam suche składniki (sól, proszek do pieczenia, cynamon, mąkę, cukier, płatki).

W mniejszej misce ugniatam na papkę obrane ze skórki banany. Dodaję do nich dwa żółtka i olej, mieszam. Białka ubijam na sztywno w oddzielnej misce.

Do suchych składników dodaję banany, mieszam (masa na razie miesza się ciężko). Następnie dodaję do masy pianę z białek i delikatnie acz dokładnie (i szybko) mieszam składniki. Wlewam masę do natłuszczonej keksówki (o długości 22 cm). Piekę w 180 stopniach C., przez ok. 45-50 minut (piekłam nieco dłużej, do suchego patyczka).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...