7.04.2009

Pieczone pierożki z kurczakiem

Kolejny przepis z książki "Wielka ksiąga kuchrska".  Przepis podobno rodem od nasych wschodnich sąsiadów.  Osobiście robiłam na drugie danie z dodatkiem z surówki, ale myślę, że pierożki będą się doskonale sprawdzały jako paszteciki do barszczyku, chociażby świątecznego.  Ponieważ zostało mi trochę ciasta na część farszu użyłam kurczaka z bakłażanami, który został mi z obiadu z poprzedniego dnia.



Składniki na ciasto:


  • 2 szklanki mąki
  • żółtko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 4 dag drożdży
  • 2 dag masła
  • 1/2 szklanki ciepłego mleka



Składniki na farsz nr 1:


  • pierś z kurczaka
  • cebula
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki



Składniki na farsz nr 2:


  • pierś z kurczaka
  • bakłażan
  • cebula
  • tymianek, bazylia




Wykonanie:

Składniki ciasta połączyć (drożdże rozpuścić najpierw w mleku), wyrabiać aż będzie gładkie i elastyczne. Odstawić w ciepłe miejsce do podrośnięcia.

Składniki na farsz drobno posiekać i podsmażyć, doprawić do smaku. Ciasto ponownie zagnieść, rozwałkować na placek o grubości 3 mm. Szklanką wycinać krążki. Brzegi krążków posmarować roztrzepanym jajkiem (ominęłam), na środek nakładać farsz i skleić brzegi.

Pierożki układać na blaszce wyłożonej pergaminem. Ja posmarowałam pierożki białkiem, które mi zostało z ciasta. Piec kilkanaście minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni, aż będą złociste.



Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...