2.12.2011

Korzenne kakao

Dostałam ostatnio wspaniałą przesyłkę od firmy Kamis - pudło pełne przypraw z serii Specialite.  Cała gama zapachów i smaków.  Na początek postanowiłam przygotować pachnące, korzenne kakao, w sam raz na rozgrzanie.  Teoretycznie możecie wykorzystać do zrobienia takiego kakao przyprawy w proszku, ale zapewniam Was, że to nie to samo.  Zupełnie jak z domową przyprawą do piernika. (Na końcu wpisu jest konkurs, nie przegapcie). 






Składniki (na 4 porcje):

  • 1 litr mleka
  • 1 laska wanilii
  • 1 cała gałka muszkatołowa
  • kawałek kory cynamonu
  • 1 gwiazdka anyżu
  • 1 - 2 owoce kardamonu
  • kilka goździków
  • miód
  • kostka gorzkiej czekolady (opcjonalnie)
  • przyprawa do kawy i deserów Kamis
  • 1 - 2 łyżki kakao (niesłodzonego)

Wykonanie:

Do rondelka wlewamy mleko. Wanilię kroimy na pół, wyjmujemy ziarenka. Ziarenka i laskę wkładamy do mleka. Kardamon rozłupujemy, ziarenka ucieramy w moździerzu i dodajemy do mleka. Ucieramy kawałek kory cynamonu oraz odrobinę gałki wprost do mleka. Dodajemy goździki, anyż. Całość zagotowujemy. Kakao przesiewamy do ciepłego mleka i dokładnie mieszamy, tak aby nie było grudek. Wyjmujemy laskę wanilii, anyż i goździki. Całość dosładzamy do smaku miodem. Wlewamy do kubków. Ja na wierzch dałam odrobinę ubitego mleka i całość posypałam startą czekoladą i przyprawą do kawy i deserów.



Wpis sponsorowany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...