14.12.2011

Piernik dyniowy

Ania pokazała ten piernik jeszcze w październiku.  Ponieważ bardzo lubię marchewkowe wypieki postanowiłam spróbować.  Potem jednak pomyślałam, że zamienię marchewkę na dynię.  Takie zamiany już robiłam i wiem, że to świetny pomysł.  Sprawdził się i tym razem.  Piernik jest bardzo wilgotny, mocno pachnący i zupełnie nie czuć w nim dyni.  To jeden z tych pierników, które możecie zrobić nawet w ostatniej chwili.




Składniki:

  • 5 jajek
  • 450 g mąki pszennej
  • 250 g miodu
  • 2 szklanki dyni utartej na drobnych oczkach
  • 2 łyżki kakao
  • 20 g przyprawy do piernika
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 szklanka cukru
  • 4 łyżki karmelu *
  • 100 g masła
  • 100 g mielonych orzechów (u mnie orzechy włoskie i migdały)

Wykonanie:

Mąkę, kakao, sodę i przyprawę do piernika przesiewamy przez sitko do miski.

Masło ucieramy z cukrem, pod koniec ucierania dodajemy żółtka. Do masy maślano – żółtkowej dodajemy na przemian mąkę z przyprawami, orzechy i marchewkę. Pod koniec ucierania dodajemy miód, karmel i ubitą pianę z białek.

Piernik pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 1 godzinę. Po godzinie sprawdzamy patyczkiem czy ciasto jest upieczone – czas pieczenia może się zmieniać w zależności od wysokości foremki.

*karmel otrzymujemy podgrzewając na patelni ok. 1/3 szklanki cukru, gdy cukier się roztopi i będzie miał ciemnozłoty kolor dodajemy go do ciasta. Ja zamiast karmelu dodaję ciemną melasę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...