10.04.2012

Baba na bani, bez jajek

Kiedy jesienią Pinkcake pokazała tę babę, wiedziałam, że prędzej czy później zrobię ją i ja.  Ponieważ jeszcze przed świętami ostatnia dynia prosiła, żeby coś z niej przygotować, pomyślałam, że ta baba to będzie to.  Baba pyszna, ale przyznam, że wolałam ją jeść na śniadanie z dżemem, a nie jako deser.





Składniki:

  • 500 g mąki
  • 7 g drożdży liofilizowanych
  • 100 g brązowego cukru + 1 łyżka cukru z wanilią
  • szczypta soli
  • odrobina skórki startej z pomarańczy
  • 80 g margaryny / masła
  • 0,5 szklanki mleka (dałam odrobinę więcej)
  • 1 szklanka przecieru dyniowego (dałam startą na tarce świeżą dynię)


Wykonanie:

Wszystkie składniki suche zmieszać. Margarynę roztopić, dodać do niej mleko, dynię i wmieszać do ciasta. Zostawić w cieple do podwojenia objętości (około godziny). Lekko wyrobić i przełożyć do wytłuszczonej formy. Odstawić do wyrośnięcia pod ściereczką (ok. 30-40 minut). Piec w 180°C, aż się zrumieni, czyli około 35 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...