7.06.2013

Galaretka z wina z winną śmietanką

Ten przepis, z gazety country living mam już od kilku lat i od początku chciałam go wypróbować.  Kiedy dostałam do przetestowania butelkę musującego wina pomarańczowego Burnarj, pomyślałam, że wreszcie nadarza się wspaniała okazja.  Nie myliłam się.  Galaretka cudowna, a bita śmietana to dopiero to.  Nie sądziłam, że bita śmietana może tak smakować.  Polecam nie tylko wielbicielom wina.




Składniki:
  • 300 ml białego wina (u mnie Brut Nature)
  • 150 ml wody
  • 110 g cukru waniliowego (domowego, lub z prawdziwą wanilią)
  • 2 łyżki żelatyny

Na śmietankę:
  • 60 ml wina
  • 30 g cukru waniliowego (domowego, lub z prawdziwą wanilią)
  • 150 ml śmietany kremówki

Wykonanie:

Żelatynę zalewamy odrobiną zimnej wody. Wino i wodę wlewamy do garnka o grubym dnie.  Dodajemy cukier, stawiamy na gaz i gotujemy mieszając, aż cukier się rozpuści. Podgrzewamy do momentu kiedy zacznie się gotować.  Natychmiast zdejmujemy z ognia.    Dodajemy napęczniałą żelatynę i mieszamy aby się rozpuściła.  Czekamy aż troszkę przestygnie i przelewamy do kieliszków.  Schładzamy w lodówce przez kilka godzin.
Kiedy galaretka stężeje przygotowujemy winną śmietankę.  Wszystkie składniki ubijamy mikserem w głębokiej misie.  Kiedy śmietanka zgęstnieje przykładamy na galaretkę.  Podajemy natychmiast lub po schłodzeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...