25.06.2013

Kawa mrożona

Gdzieś w sieci znalazłam zdjęcie kawowych kostek.  Ponieważ akurat był upały, od razu je przygotowałam.  W weekend bardzo spontaniczny wyjazd nad jezioro.  Mąż wyjąć termos i zapytał, czy robimy kawę.  Pomyślałam, że jest zbyt gorąco na tę prawdziwą, ale na mrożoną w sam raz.  Wrzuciłam kostki do termosu, zalałam zimnym mlekiem, dodałam odrobinkę cukru (bo mąż tak lubi) i już.  Nad jeziorem okazało się, że kawa jest fantastyczna.  Chyba najlepsza jaką kiedykolwiek piliśmy.





Składniki:
  • dobre espresso
  • mleko
  • cukier (opcjonalnie)

Wykonanie:
Zaparzoną, ostudzoną kawę przelewamy do foremek na lód.  Wstawiamy na kilka godzin do zamrażarki.   Kostki kawowe wrzucamy do termosu (ilość w zależności od upodobań, ale zbyt mało skutkuje napojem mlecznym z kawowym posmakiem) i zalewamy zimnym mlekiem.  Dodajemy drobinę cukru (opcjonalnie) i mieszamy.  Pakujemy do kosza i piknikowego i w drogę.  Przed samym nalaniem warto jeszcze raz dobrze wstrząsnąć termosem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...