11.12.2014

Tort chałwowy

To tort, który zrobiłam na urodziny mojego męża.  Ponieważ jest wielbicielem chałwy, postanowiłam, że tort będzie bardzo, ale to bardzo chałwowy.  Okazało się, że wyszło doskonale.  Tort pomimo tego, że jest w nim pół kilograma chałwy, nie jest słodki ponieważ nie dodałam do niego cukru, poza tym co  w biszkopcie.  Tort nasączyłam herbatą wymieszaną z Malibu.  Zapewniam Was, e jest warty każdej kalorii, którą w sobie ma.  A troszkę ich tam jest.


 
Składniki:

  • biszkopt (z tego przepisu)
  • 500 g chałwy waniliowej
  • 500 g mascarpone
  • 400 g śmietany kremówki
  • 30 g wiórków kokosowych


Wykonanie:

Śmietanę kremówkę ubić na sztywno.  Mascarpone wymieszać z rozdrobioną chałwą i dodać do kremówki.  Chwilę razem ubijać tak, aby masa się połączyła w całość.   Upieczony, ostudzony biszkopt podzielić na 3 placki.  Pierwszy nasączyć i wyłożyć część masy.  Położyć drugi  blat, nasączyć i położyć masę.  Na wierzch położyć ostatni blat i też nasączyć.  Nałożyć pozostałą masę na wierzch i boki tortu.
Wiórki kokosowe uprażyć na patelni, aż będą lekko brązowe.  Posypać brzegi i wierzch tortu.  Schłodzić przez kilka godzin w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...