4.03.2017

Chlebek bananowy

Dwa tygodnie temu gościliśmy u nas Olę i Janka z 2smaki.  Na ich przyjazd postanowiłam upiec bananową wersję ciasta farmera.  Okazało się, że to dobry pomysł, bo ciasto podobno bardzo smakowało.  No chyba, że mówili tak przez grzeczność ;)





Składniki:

  • 2 szklanki mąki  orkiszowej jasnej (typ 630)
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 szklanka orzechów (włoskie, laskowe)
  • 1/2 szklanki żurawiny
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 3 jajka
  • 2 duże, dojrzałe banany
  • 2/3 szklanki oleju

Wykonanie:

Wyłożyć formę keksówkę (30 cm) papierem do pieczenia.  W misce rozgnieść banany.  Dodać jajka, olej i wymieszać.  W drugiej misce wymieszać mąkę, cukier, przyprawę i proszek.  Dodać posiekane orzechy i żurawinę i ponownie wymieszać. Dodać zawartość drugiej miski i wymieszać niezbyt dokładnie.  Przelać całość masy do przygotowanej keksówki i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.  Piec przez około godzinę, do suchego patyczka.  Wyjąć z formy, zdjąć papier i wystudzić.


4 komentarze:

  1. fajny, slyszałam o takim chlebku, ale sama jeszcze go nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem przekonana, że smakowało! nie bądź taka skromna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie piekłam nic z bananami, a to takie proste ciacho...

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...