16.09.2014

Ciasto dyniowe farmera

Chlebków dyniowych robiłam już kilka, ale to jest mistrzowskie.  Mój mąż, który nie przepada za dyniowymi wypiekami (daniami zresztą też) rozsmakował się strasznie w tym cieście.  Nie jestem nawet pewna, czy poznał, że jest dyniowe.  Moja wersja ciasta była wzbogacona o orzechy z nalewki orzechowej - nasączone alkoholem.  Nie było go jednak w cieście czuć, ale mam wrażenie, że dzięki temu ciasto zyskało jeszcze na wilgotności.  Przepis ze strony myrecipes, zobaczyłam w Małej Cukierence.



Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanka cukru
  • 1 szklanka orzechów (u mnie laskowe z nalewki)
  • 1/2 szklanki rodzynek (u mnie żurawina)
  • 1,5 łyżeczki sody (u mnie proszek do pieczenia)
  • 3 łyżeczki przyprawy do pierników
  • 3 jajka
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 2/3 szklanki oleju


Wykonanie:
Formę keksówkę (u mnie 30 cm) wyłożyć papierem do pieczenia.  Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.  W jednej misce wymieszać mąkę, cukier, sodę (proszek), przyprawę.  Dodać rodzynki (żurawinę) i orzechy i ponownie wymieszać.  W drugiej misce wymieszać jajka, dynię i olej.  Połączyć zawartość misek.  Nie trzeba mieszać zbyt dokładnie, mogą zostać małe grudki.  Przelać ciasto do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika na około godzinę.  Sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone.  Chwilę przestudzić i podawać pokrojone w plastry.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...