30.09.2010

Burgery z chili

Pisałam już kiedyś, że Dukan zatacza coraz większe kręgi, a te kręgi coraz bliżej mnie.  Ostatnio moja mama przeszła na dietę.  Kibicuję jej strasznie.  Mam nadzieję, że jej się uda tak jak innym osobom, które znam, a które "dukają".  Dlatego kiedy dostałam propozycję współpracy ze strony Dieta Doktora Dukana, nie wahałam się długo.  W moich rękach jest też nowa książka, z której będziemy korzystać.
Dodam, że kotleciki nie tylko dla będących na diecie.



Składniki (na 10 kotlecików):


  • 60 dag wołowiny lub chudej wieprzowiny
  • 1 jajko
  • 1 papryczka chili
  • cebula
  • kurkuma
  • pieprz, sól



Składniki na sos:


  • jogurt naturalny
  • garść świeżej mięty



Wykonanie:

Mięso myjemy, osuszamy, wycinamy ewentualny tłuszcz, kroimy na kawałki. Mielimy w maszynce do mięsa. Cebulę obieramy, kroimy na ósemki i mielimy z mięsem. Papryczkę chili pozbawiamy pestek, kroimy w drobną kostkę i dodajemy do mięsa i cebuli. Mięso doprawiamy kurkumą, pieprzem i odrobiną soli. Dodajemy jajko i dokładnie mieszamy. Formujemy płaskie kotleciki. Przygotowujemy patelnię grillową, taką na której można smażyć bez tłuszczu. Smażymy kotleciki po kilka minut z każdej strony. W międzyczasie przygotowujemy sos. Miętę myjemy, osuszamy i drobno siekamy. Posiekaną miętę dodajemy do jogurtu. Usmażone kotleciki polewamy odrobiną sosu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...