13.08.2011

Tartaletki z pomidorami

Ten przepis chodził za mną kilka lat.  Początkowo jednak nie miałam foremek do tartaletek, a potem zupełnie zapominałam o nim w sezonie pomidorowym.  Dostałam jednak od mamy skrzyneczkę pomidorów, a w lodówce leżały 4 żółtka po bezach.  Na szczęście przypomniałam sobie o tym przepisie i pomimo późnej pory zabrałam się do pracy.  Przepis podaję z moimi lekkimi zmianami, a w oryginale pochodzi z książki "Kuchnia Polska" Z. Miętkiewicz.
 



Składniki:

* 600 g mąki pszennej
* 300 g masła
* 4 żółtka
* 2 łyżki śmietany
* 1200 g pomidorów
* 200 g żółtego sera
* 4 jajka
* 2 łyżeczki oleju
* garść liści bazylii
* 3 cebule
* sól, pieprz



Wykonanie:

Mąkę posiekać z zimnym masłem. Następnie dodać żółtka i śmietanę i szybko zagnieść ciasto. Zawinąć w folię i schować do lodówki.

W międzyczasie z pomidorów wyjąć pestki, pokroić. Cebulę obrać i pokroić. Udusić na oleju, dodać pomidory i razem przez kilka minut dusić. Następnie przestudzić. Pomidory zmiksować. Dodać starty ser, posiekaną bazylię. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Na końcu dodać jajka i wymieszać.

Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki. Rozwałkować na omączonej powierzchni. Natłuścić foremki na tarteletki (ja użyłam 9 małych i jednej dużej na tartę). Z ciasta wykroić koła nieco większe niż foremki. Wyłożyć foremki, odciąć wystające brzegi. Na ciasto wyłożyć pergamin i wysypać groch do pieczenia. Ciasto pieczemy w 200 stopniach przez około 10 minut. Upieczone miseczki napełniamy farszem pomidorowym i pieczemy przez kolejne 15 minut (ja piekłam z termoobiegiem).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...