17.02.2012

Kokosowe ciasto czekoladowe

Na czekoweeked chciałam zrobić deser czekoladowy według tego przepisu.  Jednak mleczko kokosowe, którego użyłam, nie zrobiło się tak gęste, żebym mogła je ubić na pianę.  Pomyślałam, że zużyję je w takim razie do ciasta.  Dosypywałam, mieszałam, wymyślałam i coś powstało. Ciasto wyszło bardzo wilgotne, trochę mało słodkie, ale może to właśnie jest jego zaletą?



Składniki:

  • 320 ml mleczka kokosowego
  • 1/8 filiżanki kakao
  • 1/8 filiżanki kawy rozpuszczalnej (lub kakao)
  • 90 g cukru (polecam dać 150 g)
  • 150 g mąki pszennej
  • 70 ml oleju
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody


Polewa:

  • 60 g kremówki
  • 60 g gorzkiej czekolady


Wykonanie:

Mleczko kokosowe wymieszać z jajkiem i olejem. Dodać przesiane kakao i zmieloną kawę rozpuszczalną. Wymieszać. Dodać mąkę przesianą z proszkiem i sodą oraz cukier. Delikatnie wymieszać. Wlać do formy keksówki (23 x 9 cm). Piec w 195 stopniach przez 45-50 minut (do suchego patyczka). Kiedy ciasto jest upieczone, przygotować polewę ganache. W garnuszku powoli rozpuszczać czekoladę i kremówkę cały czas mieszając. Kiedy polewa jest lśniąca wylać ją na upieczone ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...