6.02.2012

Razowe scones

Tym razem wypróbowałam przepis Deli Smith, z jej książki "The Book of Cakes".  W oryginale w przepisie były też daktyle, ja jednak ich nie miałam.  Scones pomimo tego, że są w połowie razowe, są lekkie.  Polecam, tym bardziej, że przygotowanie i upieczenie, nie zajmuje więcej niż 30 minut.  Jak dla mnie doskonałe śniadanie na wolny dzień.


 

Składniki:

  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 110 g mąki pszennej
  • 110 g mąki pszennej razowej
  • 25 g brązowego cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 25 g masła
  • 150 ml mleka

Wykonanie:

Przesiać mąki, sól, proszek do pieczenia do miski. Dodać cukier i cynamon, wymieszać. Dodać masło i wyrobić palcami, tak by przypominało kruszonkę. Używając widelca, dodawać powoli mleko (nie ma potrzeby dodawania całych 150 ml). Ma powstać delikatne ciasto. Wyłożyć ciasto na stolnicę posypaną mąką i bardzo krótko zagnieść. Rozwałkować na grubość 2 - 3 cm i wycinać koła o średnicy około 6 cm. Wyłożyć je na blachę pokrytą papierem do pieczenia. Posmarować wierzch resztą mleka (ja zapomniałam) i piec w temperaturze 230 stopni przez 10 - 12 minut. Wyłożyć na kratkę i chwilę przestudzić. Podawać ciepłe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...