11.01.2013

Ciasteczka cytrynowo-kukurydziane

Jutro moja córcia śpiewa z chórem na koncercie kolęd.  Po koncercie jest spotkanie opłatkowe dla członków chóru i zaproszonych gości.  Rok temu przygotowałam to ciasto, a w tym roku postanowiłam postawić na coś w zupełnie innym stylu.   Pomyślałam, że na 18 już z kolei koncert upiekę ciasteczka z dedykacją.  Wykorzystałam przepis Sigrid Verbert, który jakiś czas temu pokazała Kornik, również stemplując ciasteczka.




Składniki:
  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g miękkiego masła
  • 150 g mąki kukurydzianej
  • 150 g cukru
  • 4 żółtka
  • 1 cytryna
  • szczypta soli

Wykonanie:
Masło i cukier utrzeć, aż będzie jasne i puszyste.  Dodawać po jednym żółtku nie przerywając ucierania.  Dodać skórkę otartą z cytryny .  Na koniec dodać mąki i sól, chwilę wyrobić.   Ciasto ma być zwarte i nie kleić się do rąk.   Jeżeli jest taka potrzeba, można dodać kilka łyżek zimnej wody  (ja nie dawałam).  Ciasto zawijamy w folię i wkładamy na pół godziny do lodówki.
Wyjmujemy i wyrabiamy.  Rozwałkowujemy na grubość ok. 3 - 5 mm.  Wycinamy kształty, przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy w 180 stopniach, aż do zrumienienia.  Moim ciastkom wystarczyło 8 - 9 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...