15.03.2013

Tarta szpinakowa z kozim serem

To połączenie to dla mnie smaki Londynu.  Smaki które kojarzą mi się z moją przyjaciółką, która robi genialną focaccię czy pizzę z kozim serem i szpinakiem.  Podczas ostatniego pobytu tam, kupiłam sobie marcowe wydanie GoodFood.  Ku mojemu zaskoczeniu był tam przepis na tę tartę (lekko go zmodyfikowałam).  Czy to nie jest cudowny zbieg okoliczności?  A kolor to kolejny "zbieg okoliczności".  Oczywiście przepis wędruje do Zielono mi. 




Składniki:
  • 1 płat ciasta francuskiego
  • 400 g szpinaku (dałam mrożony ze śmietaną)
  • 2 jajka
  • 125 g koziego sera
  • 1/4 gałki muszkatołowej
  • 2 ząbki czosnku

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 220 stopni.  Ciasto wyłożyć na papierze na blachę.  Lekko naciąć nożem brzegu ciasta, mniej więcej 1 cm od brzegu, tak aby go nie przeciąć.  Włożyć do rozgrzanego piekarnika na 10 minut.
W międzyczasie szpinak przełożyć na patelnię i rozmrozić.  Dodać w międzyczasie 2 rozgniecione ząbki czosnku oraz zetrzeć gałkę.  Kiedy szpinak się rozmrozi wymieszać go z rozkłóconymi jajkami. Doprawić do smaku.
Wyjąć podpieczone ciasto z piekarnika.  Wcisnąć środek a następnie wyłożyć na niego przygotowany farsz.  Na farsz rozłożyć kawałki sera.  Piec kolejnych 15 minut, aż farsz się zetnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...