27.03.2015

Brioszki pomarańczowe z dżemem

Ten wpis czekał chyba rok na wykonanie.  Miał być przeznaczony na wspólne pieczenie, ale koniec końców tak się nie stało.  Ponieważ jednak brioszki wyszły przepyszne, postanowiłam je Wam pokazać.  Są mięciutkie, delikatne, idealne na śniadanie czy do zabrania do pracy czy szkoły.  W oryginalnym przepisie jest mowa o pieczeniu w formach muffinkowych (tych większych!), ale ja upiekłam też 3 bułeczki bez foremek i nie zauważyłam, żeby to było ze szkodą dla brioszek.  Przepis dostałam od Edytki.



Składniki (na 8 sporych bułeczek):
  • 340 g mąki pszennej (typ 550)
  • 7 g drożdży instant
  • 30 g cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 60 ml wody
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 3 jajka
  • 115 g miękkiego, posiekanego masła
  • 1 łyżeczka mielonego kardamonu
  • 8 łyżeczek dżemu lub powideł
  • 1 jajko do posmarowania
  • płatki migdałów / siekane migdały do posypania


Wykonanie:

Do miski robota wsypać 75 g mąki, drożdże, cukier, sól i wlać letnią wodę.  Wyrobić, aż masa będzie gładka. Dodać skórkę pomarańczową.  Wbijać po jednym jajku cały czas wyrabiając ciasto.  Dodać 150 g mąki i ponownie wyrobić ciasto na wolnych obrotach.  Następnie dodawać po kawałku ciasta nie przerywając wyrabiania.   Kiedy masło już się wchłonie wsypać pozostałą mąkę i kardamon.  Wyrobić gładkie ciasto.   Zawinąć je w kulę, nakryć miskę folią i odstawić na  ok 1,5 h do wyrastania.  Wyrośnięte ciasto delikatnie odgazować i ponownie nakryć i pozostawić do wyrastania na 1- 1,5 h.  Można też schować misę do lodówki i pozostawić tam na około 12 godzin (ja tak zrobiłam). 
Przygotować formę na muffinki (o poj. 185 ml, czyli większa niż standardowa).  Wyłożyć papierem lub papilotkami.
Ciasto odgazować i podzielić na 8 równych części.  Z każdej uformować kulę. W każdej kuli zrobić głęboki otwór.  Wkładać po 1 łyżeczce dżemu i zlepiać otwory.  Ułożyć bułeczki zlepieniem do dołu i odstawić na około 30 minut do wyrośnięcia.  Gotowe bułeczki posmarować roztrzepanym jajkiem (lub mlekiem) i pospać płatkami migdałów (u mnie mielone migdały).  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 20 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...