14.03.2015

Pieczony omlet ze szpinakiem i fetą

To wariacja na temat pizzy białkowej, którą pokazywałam niedawno.  Tamta tak mi posmakowała, że spróbowałam przygotować podobną.  Tym razem zamiast typowych pizzowych składników poszłam w kierunku cudownego połączenia szpinaku i fety.  Wyszło fantastycznie.  Omlet zabrałam ze sobą do pracy (chociaż już tam zorientowałam się, że spora ilość czosnku, to jednak nie był dobry pomysł).



Składniki:
  • 4 białka
  • 2 jajka
  • ok 150 g mrożonego szpinaku
  • 1/4 opakowania fety
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz


Wykonanie:

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli.  Całe jajka zmiksować z 1 ząbkiem czosnku.  Dodać do białek i wymieszać.  Przelać masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia (ok 20 x 10 cm).  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok 20 minut.
Szpinak rozmrozić na patelni i odparować.  Dodać przeciśnięty czosnek i doprawić do smaku.    Upieczony omlet wyjąć z piekarnika.  Na wierzchu rozsmarować szpinak, a na niego wkruszyć fetę.  Ponownie wstawić do piekarnika, tym razem rozgrzanego do 220 stopni.  Piec przez 10-15 minut.  Podawać na ciepło lub zimno.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...