21.07.2010

Drożdżowe ciasto z jagodami, brzoskwiniami z kruszonką

Już rok temu zbierałyśmy się z Olciakiem do wspólnego pieczenia.  Niestety z mojej winy się nie udało.  Ale co się odwlecze ...  Dlatego w tym roku zmobilizowałam się, zakasałam rękawy i do roboty.  Olciak zaproponowała przepis na ciasto, które gościło w 3 wydaniu Weekendowej Cukierni, z małymi, jagodowymi zmianami.  Wybór rewelacyjny.  A że akurat trafili się goście to jedliśmy dość dużą gromadą i każdemu smakowało.  Dziękuję Olciaku za wspaniały wybór i za wspólne pieczenie.  Za rok powtórka?





Ciasto:

  • 210 g mąki pszennej
  • 40 g mąki orkiszowej (dałam pszenną)
  • 1 łyżka mleka w proszku (za radą Kuby dałam 4 łyżki zwykłego mleka)
  • 100 g lekko ciepłej wody
  • 25 g cukru
  • 50 g masła rozpuszczonego i wystudzonego
  • 20 g świeżych drożdży
  • 3 g soli



Nadzienie:

  • 1 puszka brzoskwiń- taka ok. 850 g- (450 g samych owoców)
  • duża garść jagód

Budyń waniliowy:

  • 1 budyń waniliowy w proszku taki na 500ml mleka
  • 350 ml mleka
  • 8 łyżek soku z brzoskwiń


Kruszonka:

  • 75 g masła
  • 75 g cukru brązowego
  • 100 g mąki
  • 1 szczypta soli
  • 50 g płatków migdałów





Sposób wykonania:

Rozpuścić masło i odstawić do ostygnięcia.
Mleko w proszku rozpuścić w wodzie, dodać drożdże i wymieszać.
Wszystkie składniki ciasta - oprócz soli- przełożyć do miski z robota kuchennego i zagniatać na 1,5 biegu ok. 4 min.
Dodać sol i mieszać jeszcze 5 min na 2 biegu.
Ciasto przykryć i zostawić do wyrośnięcia na 60 min.

Budyń waniliowy ugotować w 350 ml mleka, od zawrzenia potrzymać na ogniu jeszcze przez ok. pół minuty ciągle mieszając. Dodać 8 łyżek soku z brzoskwiń. Wymieszać i ostudzić. Ja rondelek wstawiłam do naczynia z zimną wodą, żeby długo nie czekać, aż ostygnie.


Wybrać prostokątną blachę, w której będziemy piec ciasto i wysmarować ją wewnątrz masłem. Ciasto położyć na środku i uciskając, rozprowadzić je, by pokryło równo całe dno blachy. Na cieście rozsmarować budyń i zostawić na 30 min.

Kruszonka
Cukier wymieszać z mąką i solą.
Dodać zimne masło w małych kawałkach i wygniatać, aż zrobi się kruszonka.
Dodać płatki migdałowe.
Brzoskwinie pokroić w ósemki i rozłożyć na budyniu.
Całość posypać kruszonką.
Piec w nagrzanym piekarniku w 200 st. - 25-30 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...