1.07.2010

Odchudzone tiramisu

Cudowne, wspaniałe i chociaż moje tak naprawdę nie było odchudzone to nie żałuję, że je zrobiłam.  Ainsley twierdzi, że nie zauważymy różnicy między tą wersją a zwyczajną.  Jeśli mam być szczera, to chyba taka owocowa nawet bardziej mi smakuje.  Dodatkowo dla dzieci zastąpiłam kawę i alkohol kakao.  Wiem, że taka odmiana też ma swoje zalety (wyjadłam resztkę deseru mojej córci).
A teraz już spakowani, drożdżówki z truskawkami schowane i zaraz startujemy do Gdyni spełniać nasze marzenia :)



Składniki:


  • 75 g cukru drobnego
  • 500 g sera Quark (dałam mascarpone)
  • 5 łyżek niskotłuszczowego mleka
  • ziarnka z 1 laski wanilii
  • 100 g podłużnych biszkoptów przełamanych na pół
  • 100 g jagód i malin (zastąpiłam czereśniami)
  • 50 g ciemnej czekolady, startej (dałam kakao)

wersja dla dorosłych:
  • 3 łyżki likieru Kahlua, albo innego likieru kawowego
  • 4 łyżki mocnej kawy


wersja dla dzieci:


  • 4 łyżki rozpuszczalnego kakao



Wykonanie:

W dużej misce ubić cukier, serek, mleko, ziarnka wanilii aż powstanie gładka masa. Wymieszać likier i kawę w misce. (W wersji dla dzieci kakao rozpuścić w odrobinie ciepłego mleka). Zanurzyć połowę biszkopcików w kawie / kakao i ułożyć na dnie szklaneczek. Posypać jagodami, wyłożyć na to masę serową i posypać czekoladą ( ja posypałam gorzkim kakao). Powtarzać czynności aż do wyczerpania składników, zaczynając od biszkoptów i kończąc na czekoladzie. Schłodzić przed podaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...