30.10.2010

Chlebek dyniowy

Z tym chlebkiem jest tak jak z chlebkiem bananowym. Pieczywem jest tylko z nazwy.  Podobnie jak ten bananowy jest wilgotny, mięciutki i nie można mu się oprzeć.  Do tego jeszcze ten obłędny kolor.  Przepis pochodzi z Encyklopedii Chleba.

 

Składniki:

  • 500 g dyni, obranej, pokrojonej na kawałki (może być nieco mniej)
  • 75 g drobnego cukru
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 50 g masła, roztopionego
  • 3 jajka, lekko ubite
  • 350 g mąki pszennej chlebowej (dałam 200g typ 500 i 150g pszennej razowej)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 75 g posiekanych orzechów włoskich (nie dałam, bo akurat nie miałam)


Wykonanie:

Natłuścić i wyłożyć papierem formę keksówkę o wymiarach 21,5 x 11 cm.

Dynię ugotować z niewielką ilością wody, aż będzie miękka (około 20 minut). Odsączyć i rozdrobnić blenderem. Odstawić do ostygnięcia. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.

Odmierzyć 275 g dyniowego pure do miski. Dodać cukier, gałkę, masło i jajka i dobrze wymieszać. Do drugiej miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia i sól, wymieszać i zrobić wgłębienie w środku. Dodać mieszaninę dyniową i mieszać aż ciasto będzie gładkie (ja nie mieszałam zbyt dokładnie, bo ciasto przypominało mi ciasto muffinowe, a to mieszamy tylko do połączenia składników). Dodać orzechy i ponownie wymieszać. Ciasto przelać do przygotowanej formy. Piec przez około 1 godzinę, aż się zezłoci i zacznie odstawać od brzegów foremki. Wyłożyć na kratkę do ostygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...