23.10.2010

Gnocchi dyniowe

Jakiś czas temu kupiłam dla mojej córci książkę kucharską "Kuchnia malucha", o przepraszam kupiła sobie sama.  Od tamtego czasu córcia przychodzi do mnie i mówi "dzisiaj robimy to."  No i wyjścia nie ma, robimy.  No chyba, że akurat przepis zawiera jakieś sezonowe warzywa/owoce, wtedy uda się ją przekonać, że się nie da.  Tym razem przepis Agnieszki Kręglickiej.  Mi smakowało, córci też, wyjadała nawet na zimno.



Składniki:

  • 200 g ziemniaków
  • 300 g surowego miąższu dyni
  • 200 g mąki + więcej do wysypania stolnicy
  • jajko
  • łyżka tartego parmezanu
  • gałka muszkatołowa
  • sól


Wykonanie:

Ziemniaki ugotować w mundurkach, obrać i przepuścić przez praskę lub maszynkę do mięsa. Dynię ułożyć na pergaminie i upiec w piekarniku, zmiksować. Ziemniaki i dynia powinny być maksymalnie suche.
Zagnieść elastyczne ciasto z masy ziemniaczanej i dyniowej z jajkiem, mąką i przyprawami. Mąkę dosypywać stopniowo, jak najmniej, jeżeli ciasto jest rzadkie, dodawać mąki.
Uformować wałek, pokroić na małe kluseczki i ugotować w osolonym wrzątku. Podawać z masłem i parmezanem lub jakimkolwiek innym ulubionym sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...