18.10.2010

Lody melonowe

Lody te robiłam już dość dawno temu, niestety nie było czasu na tłumaczenie przepisu, a potem czekałam na zgodę autorki na publikację  przepisu na blogu. Powiem tyle są cudowne.  Chociaż nie mogłam postępować zgodnie ze wskazówkami (nie mam maszyny do lodów) i nie do końca konsystencja była taka jak powinna.  Mimo wszystko zamierzam powtórzyć za rok z kolejnym melonem.

 

Składniki:

  • 1 dojrzały melon, pokrojony w kostkę (około 4 filiżanek)
  • 1/2 filiżanki cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki skórki z limonki (nie dałam)
  • 2 łyżki soku z limonki (dałam z cytryny)
  • 1/8 łyżeczki soli
  • 2 łyżki wódki (dałam ekstrakt waniliowy)
  • 1 filiżanka śmietanki kremówki

W blenderze zmiksować melona, aż będzie gładki (jeśli trzeba, zrób to partiami) Wyjąc 1/2 filiżanki melonowego puree i włożyć do garnka z cukrem waniliowym, skórką i sokiem z limonki i solą. Gotować na średnim ogniu aż cukier się rozpuści. Zdjąć z ognia, dodać wódkę (ekstrakt) i ponownie przełożyć do blendera. Ponownie krótko zmiksować, tak, aby wszystko się połączyło. Następnie włożyć do lodówki, aż mikstura się całą schłodzi.

Kiedy puree będzie zimne, ubić śmietankę w oddzielnej misce, aż utworzą się delikatne górki. Nadal mieszając, dodawać powoli puree ciągłym strumieniem, po ścianie miski.

Natychmiast włączyć maszynę do lodów i wlać do środka. Schładzać, aż sorbet będzie miał konsystencję delikatnych lodów. Przełożyć do plastikowego pojemnika, przykryć folią spożywczą. Zamrażać, aż będzie twardy przez około 3 godziny. Podawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...