23.11.2011

Bannoffie Pie

Małżonek przyniósł ze sklepu masę krówkową.  Kiedy zapytałam co będziemy z niej robić, powiedział, że ma ochotę na coś słodkiego.   Przeszukaliśmy internet i stanęło na tarcie banoffee.  Powiem Wam, że to chyba najsłodsze ciasto jakie kiedykolwiek jadłam.  Nie podaję konkretnego źródła, bo wzorowaliśmy się na kilknu(nastu?) przepisach znalezionych w sieci.




Składniki:

  • 300 g ciastek digestive
  • 100 g rozpuszczonego masła
  • 2 puszki (każda po 400 g) masy krówkowej
  • 3 - 4 banany
  • 250 ml śmietany kremówki
  • czekolada starta (u mnie gotowa posypka)
  • sok z 1 cytryny


Wykonanie:

Ciastka digestive rozkruszyć na piasek (można w blenderze) i wymieszać ze stopionym masłem. Formę okrągłą ( 23 cm średnicy) wyłożyć papierem do pieczenia. Na dnie wyłożyć ciasteczka wymieszane z masłem i docisnąć. Upiec przez 10 minut w 180 stopniach. Ostudzić. (Można też zamiast pieczenia spód po prostu schłodzić).

Na podpieczony i dobrze przestudzony spód włożyć masę krówkową. Na to wyłożyć pokrojone w plasterki banany (nie żałować owoców, bo pomogą przełamać słodycz masy, owoce dobrze jest skropić sokiem z cytryny, aby nie ściemniały). Schłodzić. Ubić śmietanę kremówkę i wyłożyć na owoce. Posypać utartą czekoladą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...