29.11.2011

Placuszki korzenne

Nie było planów, żeby powstały, ale jak tylko zobaczyłam to śniadanie u Serwusowej, od razu wstałam od komputera i zrobiłam.  Serwusowa nie odmierzała żurawiny, ja poszłam dalej i nie odmierzałam niczego (ciasto robiłam na oko, na podstawie mojego sprawdzonego przepisu).   Najzwyczajniej nie miałam na to czasu.  Nie miałam też czasu na zrobienie masła piernikowego, powstał więc sos. Niebo w gębie.  Placuszki w ramach Korzennego Tygodnia.




Składniki na placuszki:

  • 75 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jabłko
  • 1 garść suszonej żurawiny
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju
  • ok 150 g mleka
  • szczypta przyprawy do piernika



Składniki na sos:

  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki miodu
  • 2 szczypty przyprawy do piernika


Wykonanie:

W misce mieszamy mąkę, sodę, proszek, cukier. Dodajemy rozbełtane jajko, olej i dolewamy stopniowo mleko. Mieszamy dokładnie. Jabłko ścieramy na tarce o grubych oczkach, dodajemy do ciasta razem z żurawinami. Smażymy na patelni (ja bez użycia tłuszczu) z dwóch stron. W międzyczasie w garnuszku rozpuszczamy masło z miodem i przyprawą. Usmażone placuszki polewamy powstałym sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...