20.03.2014

Zupa krem z topinambura z czipsami

Myślałam, że pewnych rzeczy w moim mieście po prostu nie dostanę.  A tu okazało się, że po prostu chodzę na złe bazarki. Teraz już będę mądrzejsza i już wiem gdzie mam szukać kulinarnych nowinek.  Z zakupionego topinambura przygotowałam zupę krem z chipsami.  Było przepysznie.



Składniki:
  • 1/2 kg topinambura
  • 2 - 3 ziemniaki
  • 1 cebula
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • woda


Wykonanie:
Cebulę posiekać i zeszklić w garnku na odrobinie oliwy.  Dodać obrany i pokrojony na kawałki topinambur i ziemniaki.  Chwilę podsmażyć a następnie zalać winem.  Odparować.  Dolać wodę, tak aby była na kilka centymetrów ponad ziemniaki.  Przykryć i gotować przez około 20 minut, aż ziemniaki i topinambur będą miękkie. Doprawiamy do smaku i całość dokładnie miksujemy.  Podajemy na przykład z czipsami z topinambura.

Czipsy z topinambura

Obrany topinambur kroimy w plasterki (ja użyłam mandoliny).  Skrapiamy oliwą i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.  Pieczemy przez około 10 minut.  Wyjmujemy i przekładamy na ręcznik papierowy do ostygnięcia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...