17.10.2014

Krem z pigwy- pigwowy curd

Z owoców, które zostały mi z galaretki chciałam zrobić dżem.  Podczas przecierania owoców przez sito pomyślałam, że jednak mus będzie lepszy.  Kiedy jednak skończyłam olśniło mnie.  Przecież pigwa to polska cytryna, a skoro cytryna to i curd.  Zajrzałam na internet i oczywiście, że znalazłam, na stronie good food.   Nawet ilość przetartych owoców się zgadzała.  Krem z pigwowca jest rewelacyjny. O niebo lepszy od oryginału.



Składniki:
  • 350 g przetartych owoców pigwowca
  • 4 jajka
  • 150 g cukru
  • szczypta soli
  • 65 ml soku z cytryny (z 1,5 cytryny)
  • 75 g masła


Wykonanie:
Do garnka przekładamy przetarte owoce i delikatnie podgrzewamy.  W misce dokładnie mieszamy jajka, cukier, sól i sok z cytryny.  Masę wlać do ciepłych owoców i cały czas mieszając podgrzewać przez około  15 - 20 minut, aż krem zgęstnieje.  Krem zdjąć z ognia i odstawić, aż trochę przestygnie.  Następnie dodać masło pokrojone na kawałki i wymieszać.  Krem przełożyć do słoiczka.  Przechowywać w lodówce do 2 tygodni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...