10.02.2015

Dżem pomarańczowy

Od dawna planowałam zrobienie dżemu pomarańczowego.  Nawet kilka razy kupowałam już w tym celu pomarańcze, ale jakoś zawsze znikały zanim się za dżem zabrałam.  Na szczęście tym razem mi się udało.  Wykorzystałam przepis, który Patryk pokazał podczas naszego wspólnego Lubelskiego Kociołka, a przepis pojawił się też już na kilku innych blogach.  Okazało się, że dżem wcale nie gęstnieje szybko, przynajmniej mój nie chciał.  Być może chodziło też o to, że moje pomarańcze były bardzo soczyste.    Marzyłam tez o nieco jaśniejszym kolorze dżemu, ale tutaj podejrzewam, że wszystko zależy od cukru.  Ja użyłam trzcinowego, tak jak w oryginalnym przepisie.  Mimo wszystko dżem  jest bardzo smaczny.



Składniki:
  • 6 – 7 pomarańczy
  • 500 cukru trzcinowego
  • Sok z 1 cytryny
  • 1 łyżeczka naturalnej pektyny (opcjonalnie)



Wykonanie:
Pomarańcze dokładnie wyszorować.  Zetrzeć estrem skórkę z 1 pomarańczy (można też po prostu bardzo drobno ją posiekać).  Nad garnkiem obrać pomarańcze z białej skórki (albedo) i pozbawić wszystkich błonek.   Do uzyskanego soku i miąższu z pomarańczy dodać sok z cytryny i skórkę z 1 pomarańczy.  Zagotować, a następnie dodać cukier.  Wymieszać i gotować aż dżem zgęstnieje mieszając od czasu do czasu.  U mnie trwało to dość długo, dlatego dodałam 1 łyżeczkę naturalnej pektyny.  Gęstość dżemu sprawdzać na zmrożonym talerzyku.  Gorący dżem przełożyć do wygotowanych lub wypieczonych słoików.  Zakręcić wyparzonymi nakrętkami. Postawić słoiki do górny dnem na kilka minut.  Następnie odwrócić i pozostawić do ostygnięcia.  Z podanej porcji uzyskałam 2 słoiki po ok. 400 ml.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...