11.02.2011

Tarta z jabłkami

To popisowe ciasto mojej siostry.  Mamy taką małą tradycję, że jak zjeżdżamy do niej z wizytą, mój mąż zawsze wyprosi na wieczorne pogaduszki tę tartę.  Przepis znaleziony w "Pieprz i Sól" i mam wrażenie, że tam nie nazywał się tartą.  Ponieważ my tak ją nazywamy tak więc zostanie.  




Składniki:

  • 250 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g cukru
  • 1/2 łyżeczki imbiru (tym razem dałam świeży, ale można dać też sproszkowany)
  • 125 g masła

  • 5 - 6 jabłek
  • skórka otarta z 1 cytryny


Dodatkowo:

  • 50 ml kremówki
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • ewentualnie cukier


Wykonanie:


Jabłka obrać, pokroić na kawałki i poddusić. Dodać skórkę z cytryny i ewentualnie odrobinę cukru.

Masło, proszek do pieczenia, mąkę, imbir i masło posiekać i zagnieść ciasto. Odłożyć 1/3 ciasta. Resztę wyłożyć na formę do tarty (formę można lekko posmarować masłem). Na ciasto wyłożyć podprażone jabłka i pokruszyć na nie pozostałe ciasto. Piec około 45 minut w 180 stopniach.

Ubić kremówkę z cynamonem i ewentualnie odrobiną cukru. Wyłożyć na przestudzone ciasto. Podawać natychmiast.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...