13.10.2011

Dżem jabłkowo-żurawinowy

To moje tegoroczne odkrycie.  Sama nie wiem dlaczego wcześniej nie robiłam takiego dżemu.  Wersję jabłkową robię co roku, od dawna też lubię połączenie jabłek i żurawin. A dżem?  Mój syn wyjadał jeszcze gorący z garnka.  W prawdzie robiłam go już jeszcze przed rozpoczęcie Różowej Akcji Szarlotka, ale już podczas robienia, pomyślałam, że będzie jak znalazł.

 

Składniki:

  • 3 kg jabłek
  • 250 g żurawiny
  • 500 g cukru


Wykonanie:

Jabłka obieramy i kroimy na cząstki. Żurawinę przebieramy i przepłukujemy. Do garnka o grubym dnie wkładamy jabłka i żurawinę. Polewamy odrobiną wody i gotujemy, aż owoce się rozpadną. Pod koniec dodajemy cukier, mieszamy i chwilę dalej dusimy (polecam pod przykryciem, bo masa strzela). Gorący dżem wkładamy do czystych, wyparzonych słoiczków (moje pieką się w piekarniku w 140 stopniach przez około 30 minut) i zakręcamy wygotowanymi przykrywkami. Odwracamy do góry dnem na kilkanaście minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...