29.10.2013

Sernik dyniowy

Mam słabość do serników dyniowych za ich cudowny kolor.  W tym roku obiecałam sobie, że przygotuję wersję z sosem toffi.  Do tego wypatrzyłam jeszcze sernik ze wzrokami na górze.  Niestety nie udało mi się wykonać ich tak jak w oryginale. Najważniejsze, że sernik był przepyszny.




Składniki:

Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni.  Przygotować formę o średnicy 18-20 cm. 
Ser, cukier i mąkę wymieszać mikserem.  Dodać po jednym jajku, cały czas mieszając.  Dodać wanilię, wymieszać.  Odłożyć około 100 g masy. Do pozostałej części dodać pure z dyni i przyprawę do dyni.  Do przygotowanej formy wylać około 3/4 masy dyniowej.  Następnie wlać odłożoną masę serową.  Na wierzch wlać pozostałą część masy dyniowej.  Nożem zrobić wzorki (mi się to nie udało).  Sernik wstawić do piekarnika i piec 20 minut.  Zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec kolejnych 40 minut, aż sernik będzie upieczony.  Wystudzić przy uchylonych drzwiach piekarnika.   Wyjąć z piekarnika i wstawić do lodówki na kilka godzin, lub całą noc.  Podawać z sosem toffi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...