2.01.2014

Bułki z siemieniem lnianym

Nie robię zbyt często bułek, dla mnie to raczej pieczywo awaryjne.  Powstają wtedy, gdy nie przypomnę sobie w porę o zakwasie.   Przepis na te bułki pochodzi z jakiejś angielskiej serii przepisów, które dostałam kiedyś od mojej koleżanki.  W oryginale jest mowa o ziarnach słonecznika, ja jednak dałam siemię lniane.  Wyszło przepysznie.



Składniki:
  • 350 g mąki pszennej chlebowej
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 7 g drożdży instant
  • 40 g siemienia lnianego
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
  • 150 g jogurtu naturalnego
  • do 225 ml ciepłej wody


Wykonanie:
W misce wymieszać mąki, drożdże, sól i siemię.  Dodać cukier, jogurt i stopniowo dodawać wodę tak, aby powstało miękkie ciasto.  Ciasto wyrabiać przez kilka minut ręcznie(ok 10 minut) lub robotem (3 - 4 minuty).  Wyrobione ciasto przełożyć do miski natłuszczonej olejem.  Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na około 45 minut. 
Przygotować blachę - wytłuścić lub wyłożyć papierem do pieczenia.  Ciasto odgazować i podzielić na 10 równych części.  Każdą uformować i odłożyć na przygotowaną blachę.  Przykryć ściereczką i ponownie odstawić, tym razem na około pół godziny. 
Piekarnik rozgrzać do 230 stopni.  Bułeczki można posmarować mlekiem.  Włożyć blachę z bułkami i piec przez około 15 minut.  Ostudzić na kratce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...